شرایط و قوانین

تاریخ بروزرسانی: 1401/06/15

شرکت تجارت الکترونیک هوبر آوا، با نام تجاری هوبر «سرویس مدیریت دریافت و پرداخت اجاره املاک دیمایز» که در اینجا به‌اختصار «دیمایز» نامیده می‌شود را به‌منظور تسهیل روابط مالی بین موجر و مستأجر در قراردادهای رسمی اجاره، ارائه می‌کند. این قرارداد در قالب الحاقیه قراردادهای اجاره رسمی ثبت شده در دیمایز، بین شرکت تجارت الکترونیک هوبر آوا به شماره ثبت 15983 که ازاین‌پس «دیمایز» یا «شرکت» یا «طرف اول» نامیده می‌شود، کاربر وب اپلیکیشن دیمایز که ازاین‌پس «مستأجر» یا «طرف دوم» یا «کاربر» نامیده می‌شود و فرد حقیقی یا حقوقی اجاره دهنده ملک به کاربر وب اپلیکیشن دیمایز (مستأجر یا طرف دوم) که ازاین‌پس «موجر» یا «طرف سوم» نامیده می‌شود، منعقد می‌گردد. کاربران متقاضی استفاده از این پلتفرم ملزم‌اند مقررات مربوط به استفاده از سرویس مدیریت پرداخت اجاره دیمایز را که در ذیل آمده است به طور کامل اجرا کنند. استفاده از این سرویس به منزله مطالعه و قبول تمامی شرایط و مقررات و امضای الکترونیکی این قرارداد است.

مقررات مربوط به استفاده از سرویس دریافت و پرداخت اجاره دیمایز

1- مالک خط تلفن همراهی که از طریق آن خط تلفن در پلتفرم ثبت‌نام و از وب اپلیکیشن دیمایز استفاده می‌شود مسئول ایفای کلیه تعهدات است و تحت هیچ شرایطی، تعهدات از مالک خط اسقاط نمی‌شود.

2- هر شخص حقیقی تنها می‌تواند یک حساب کاربری فعال در وب اپلیکیشن دیمایز داشته باشد و چنانچه کاربر شماره‌تلفن همراه خود را در وب اپلیکیشن دیمایز تغییر دهد، تمامی اطلاعات، بدهی‌ها و تعهدات قبلی به‌حساب کاربری جدید او منتقل می‌شود.

3- دیمایز فقط برای مدیریت پرداخت و دریافت اجاره‌بها در قراردادهای رسمی دارای کد رهگیری و به‌منظور تسهیل در پرداخت اجاره توسط مستأجر ارائه شده است. کاربران می‌توانند وجوه مربوط به اجاره‌بها قراردادهای رسمی اجاره خود را، در اپلیکیشن دیمایز بر اساس مفاد این الحاقیه پرداخت کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

4- کاربر موظف است برای فعال‌کردن حساب کاربری خود، کد ملی و سایر مشخصات خود را جهت استعلام از سامانه شاهکار و مطابقت با شماره موبایل ثبت شده در اختیار شرکت قرار دهد. این اطلاعات با حفظ شرایط محرمانگی اطلاعات کاربران در جهت احراز هویت کاربر و در صورت لزوم برای پیگیری وصول مطالبات استفاده می‌شود. بدیهی است که کاربرانی که تمایل به ارائه این اطلاعات ندارند، امکان استفاده از خدمات دیمایز را نیز نخواهند داشت.

5- جهت استفاده از خدمات پرداخت اجاره دیمایز، کاربران موظف‌اند فرم ثبت قرارداد موجود در سامانه را به‌درستی و بادقت تکمیل و اجاره‌نامه خود را دیمایز ثبت نمایند.

6- هر کاربر تنها می‌تواند قراردادهای اجاره‌ای را در حساب کاربری خود در سامانه ثبت کند که خودش در آن قرارداد مستأجر یا نماینده قانونی او باشد و امکان ثبت قرارداد اجاره در حساب کاربری موجر و یا دیگران وجود ندارد.

7- امکان ثبت قراردادهای اجاره فقط برای قراردادهای رسمی ثبت شده در سامانه ثبت‌اسناد و املاک کشور که دارای کد رهگیری هستند وجود دارد. همچنین تنها قراردادهایی قابلیت ثبت و فعال‌شدن دارند که زمان شروع قرارداد درج شده در آن حداکثر 20 روز قبل تا یک ماه بعد از تاریخ جاری باشد.

8- کاربر استفاده‌کننده از خدمات دیمایز موظف است بابت خدماتی که از شرکت دریافت می‌کند و برای کنترل و مدیریت ریسک، ضمانت پرداخت اجاره خود را به شرکت تسلیم کند این ضمانت پرداخت می‌تواند از طریق صدور چک یا سفته در وجه شرکت تأمین شود و یا از طریق مبلغ ودیعه (رهن) که در اختیار موجر است تأمین شود. بدیهی است که درصورتی‌که مبلغ ودیعه کمتر از 1.75 برابر مجموع مبلغ اجاره‌بها قابل پرداخت به موجر در طول مدت اجاره باشد امکان استفاده از ودیعه به‌عنوان ضمانت پرداخت وجود ندارد.

9- شرکت موظف است بعد از دریافت اطلاعات کاربر که از طریق تکمیل فرم ثبت قرارداد به‌دست‌آمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن استعلامات لازم را از مراجع ذی‌ربط دریافت نموده و نسبت به فعال‌کردن حساب کاربری کاربر، ایجاد اقساط اجاره، فعال‌کردن قرارداد ثبت شده اقدام نموده و وضعیت قرارداد را به کاربر اعلام نماید.

10- مستأجر موظف است اقساط اجاره خود را بر اساس لیست اقساطی که توسط شرکت طبق پلن انتخاب شده کاربر تنظیم شده و از قبل و به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شده و مورد تأیید کاربر قرار گرفته است را است به شرکت پرداخت نماید و در مقابل شرکت تعهد می‌نماید مبلغ اجاره ماهانه را در پایان هر ماه به شماره‌حساب موجر پرداخت نماید.

11- باتوجه‌به اﯾﻨﮑﻪ وظیفهٔ دیمایز صرفاً تقسیط اجاره‌بها برای مستأجر، دریافت اقساط اجاره از ایشان و پرداخت منظم و به‌موقع اجاره به موجر است، ﻟﺬا ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ مستأجر اﻗﺪام ﺑﻪ پرداخت اجاره به‌صورت مستقیم به موجر نماید و از روش‌های پرداخت اقساط اجاره در دیمایز استفاده نکند، دیمایز هیچ‌گونه ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ در ﻗﺒﺎل موجر و مستأجر نخواهد داشت و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ آن ﺗﻤﺎماً ﺑﺮ کاربر است.

12- شرکت متعهد می‌گردد درصورتی‌که پرداخت اقساط توسط کاربر بدون تأخیر در بازه زمانی مجاز و تا قبل از پایان تاریخ سررسید قسط تعریف شده انجام گردد، شرکت درصدی از اجاره قابل پرداخت به موجر را به‌عنوان پاداش خوش‌حسابی از مستأجر دریافت نکند. پاداش خوش‌حسابی وابسته به دوره پرداخت انتخاب شده توسط کاربر متفاوت بوده و میزان آن توسط شرکت تعیین می‌شود.

13- آخرین‌مهلت پرداخت هر قسط تا ساعت 24:00 تاریخ سررسید همان قسط است و در صورت ﻋﺪم ﭘﺮداﺧﺖ صورت‌حساب در ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮر، پاداش خوش‌حسابی و تخفیف اعمال شده روی آن قسط اجاره که از مهلت پرداخت آن گذشته است حذف می‌شود و کاربر می‌بایست مبلغ قسط را بدون تخفیف پرداخت نماید و حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد، این وضعیت تا 30 روز پس از اتمام مهلت پرداخت ادامه دارد و درصورتی‌که بیش از 30 روز از مهلت پرداخت قسط بگذرد و همچنان قسط پرداخت نشود، کاربر متعهد است به جهت ایجاد اختلال در محاسبات و برنامه‌های شرکت و به‌عنوان خسارت عدم انجام تعهد و وجه التزام که به‌اختصار «جریمهٔ تأخیر» نامیده می‌شود، از موعد پرداخت به‌ازای هر روز تأخیر 0.2% (دو دهم درصد) از صورت‌حساب پرداخت نشده را به‌عنوان جریمه تأخیر پرداخت نمایید، این وضعیت نیز تا 90 روز پس از اتمام مهلت پرداخت ادامه دارد و درصورتی‌که کاربر به تعهدات خود عمل نکند و پرداخت اقساط را بیش از 90 روز به تأخیر بی اندازد، شرکت اختیار دارد علاوه بر اعمال جریمهٔ تأخیر روی اقساط پرداخت نشده و خودداری از ارائهٔ خدمات به کاربر بدحساب، این موضوع را به‌طرف سوم (موجر) اطلاع‌رسانی کند و از ضمانت‌های دریافت شده از کاربر برای وصول مطالبات خود استفاده نماید و همچنین اطلاعات کاربر را به‌عنوان مشتری بدحساب به مراجع قانونی از جمله بانک مرکزی و نهادهای اعتبارسنجی ارائه کند و در صورت نیاز اقدام قضایی و حقوقی لازم جهت وصول مطالبات خود از کاربر بدحساب را به عمل آورد. کاربر حق هرگونه اعتراض را نسبت به اعمال این ماده از خود سلب و ساقط می‌کند. بدیهی است تغییر شماره‌تلفن همراه یا فروش آن و همچنین تصمیم عدم استفادهٔ کلی از وب اپلیکیشن دیمایز از سوی کاربر مانع و رافع ایفای تعهدات او در خصوص بازپرداخت بدهی خود به دیمایز نخواهد شد.

14- درصورتی‌که مستأجر ضمانت پرداخت را از طریق مبلغ ودیعه در اختیار موجر تأمین کرده باشد، موجر متعهد است طبق اعلام شرکت پس از اتمام مدت قرارداد اجاره یا فسخ آن و در زمان تسویه‌حساب با مستأجر تمامی مطالبات شرکت از مستأجر را که شامل تمامی اقساط پرداخت نشده به همراه جریمه تأخیر آنهاست، به شرکت بپردازد و مستأجر حق هرگونه اعتراضی را نسبت به این اقدام موجر و شرکت از خود سلب می‌کند.

15- کاربر و موجر موظف‌اند هرگونه تغییر در شرایط قرارداد اجاره را به اطلاع شرکت برسانند.

16- دیمایز بر اساس شرایط و سیاست‌های کاری خود، خدمات دیمایز برای هر کاربر را تعیین می‌کند و این اختیار را دارد که خدمات جدیدی را به دیمایز اضافه و یا خدمات موجود را از شمول دیمایز خارج کند.

17- در صورت تغییر در شرایط و مقررات دیمایز این تغییرات به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود.

مقررات مربوط به استفاده از سرویس کد معرف در دیمایز

1- تمامی کاربران احراز هویت شده در دیمایز می‌توانند نسبت به دریافت کد معرف اقدام نمایند و با معرفی این سرویس به سایر افراد از این سرویس جهت کسب درآمد استفاده کنند.

2- برای دریافت کد معرف/مشاور لازم است اطلاعات کاربر تأیید شده باشد.

3- برای هر قرارداد اجاره‌ای که توسط کد معرف کاربر ثبت و فعال شده باشد میزان 10% از مبلغ اجاره ماهانه آن قرارداد تا سقف 10 میلیون ریال به کاربر معرف پورسانت تعلق می‌گیرد.

4- به قراردادهای اجاره کاربر که با استفاده از کد معرف همان کاربر ثبت شده است پورسانت تعلق نمی‌گیرد.

5- مبلغ پورسانت تعلق‌گرفته به کاربر معرف، حداکثر تا 72 ساعت پس از فعال‌شدن قرارداد ثبت شده به‌حساب بانکی کاربر معرف واریز می‌شود.

6- دیمایز این اختیار را دارد که بر اساس شرایط و سیاست‌های کاری خود تمامی شرایط و مقررات را در هر زمان تغییر دهد و در صورت تغییر در شرایط و مقررات دیمایز این تغییرات را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند.

ورود | ثبت‌نام

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید تا کدتایید برای‌تان ارسال شود.

ورود شما به معنای قبول تمام قوانین و شرایط دیمایز است.

ورود | ثبت‌نام

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید تا کدتایید برای‌تان ارسال شود.

ورود شما به معنای قبول تمام قوانین و شرایط دیمایز است.